رئیس مرکز ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش از ممنوعیت دریافت وجه هنگام ثبت نام و تحویل کارنامه دانش آموزان توسط اولیای مدارس خبر داد.

وزارت آموزش و پرورش

همشهری آنلاین_فاطمه عسگری نیا: رضاروستایی با بیان این که نتایج بازرسی‌ها نشان می‌دهد برخی مدیران مدارس به دلیل مشکلات و تنگناهای مالی مدارس اصرار به انجام چنین اقداماتی دارند، اما این مسئله به هیچ عنوان توجیه‌کننده تخلف نیست افزود:این موضوع از سال‌های گذشته همواره مورد تأکید آموزش و پرورش بوده و بار دیگر نیز به صورت رسمی و مؤکد به تمامی همکاران ابلاغ شده است.

او تاکید کرد:دریافت هرگونه وجه در زمان ثبت‌نام تحت هر شرایطی ممنوع است. دریافت وجه در ازای تحویل کارنامه نیز اقدامی ناپسندتر محسوب می‌شود و از نظر وزارت آموزش و پرورش قابل قبول نیست.

رئیس مرکز ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: حتی مدارس هیأت امنایی نیز امسال مجاز به دریافت وجه در زمان ثبت‌نام نیستند. کمک‌های مردمی به مدرسه باید پس از آغاز سال تحصیلی و در چارچوب انجمن اولیا و مربیان مطرح و پیگیری شود.

به گفته او در حال حاضر و با وجود اینکه ثبت‌نام رسمی دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم از ابتدای تیرماه آغاز می‌شود، تاکنون حدود ۸۰ شکایت با موضوع اخذ وجه هنگام ثبت‌نام در سامانه‌های مربوطه ثبت شده است: بازرسان وزارت آموزش و پرورش برای بررسی این شکایات وارد عمل شده‌اند و بخشی از پرونده‌ها در حال رسیدگی است.

کد خبر 1046301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha